Subaru XT мала одразу кілька особливостей та технічних рішень в яких вона була «першопрохідником»: перше купе Subaru, одне з перших повнопривідних купе в світі, єдиний автомобіль Subaru із фарами, які відкриваються, регулюєма по висоті пневмопідвіска, перші датчики швидкості коліс, перша система контролю гальм. В цілому за сукупністю новаторських технічних рішень ця модель була по-справжньому революційною, вона безперечно йшла наввипередки із часом, а японські інженери та дизайнери Subaru попрацювали на славу!

Метою створення нової моделі було втілення стратегічного бачення Subaru в закріпленні позицій бренду на світових ринках, в першу чергу в США, залученні нової більш молодої аудиторії, доповнення лінійки «спокійних» повнопривідних кросоверів іміджевим та революційним компактним автомобілем «з характером», який мав доповнити та покращити впізнаваність та сприйняття бренду Subaru.

Так, в січні 1985 році на автосалоні в Детройті Subaru презентують нову модель - XT. З такою назвою вона буде продаватись на ринках США та Європи (буде ще версія XT6 для опозитної «шістки»). В Японії машину презентують на півроку пізніше, там вона називатиметься Alcyone, що, як і сама назва Субару, знов відносить нас до зірок, Альциона – це найяскравіша зірка сузір’я Стожар. Про історію назви Субару ми писали тут. На ринках Австралії та Нової Зеландії модель матиме назву Vortex.  

Дизайн для середини вісімдесятих був просто космічним: прямі лінії кузова, клиноподібна передня частина, дизайнерські колісні диски, скриті ручки дверей, які відносять до авіаційних коренів Subaru, скриті за склом стійки кузова, безарочні дверцята, фари, що відкриваються. Рекордно низький коефіцієнт лобового опору 0,29!

Інтер’єр доповнював сміливість рішень екстер’єру. Спортивні сидіння, асиметричне кермо, важіль перемикання передач в формі ручки керування літака. Та особливої уваги всередині заслуговує консоль із різноманіттям кнопок і рідкокристалічна панель приладів. В центрі панелі відображається їдучий вдаль XT, зліва від нього шкала тахометра, а справа – покажчик тиску наддуву турбіни. Це було втіленням фантастики наяву!

Під капотом встановлювались два типи двигунів: турбований 4 циліндровий об’ємом 1,8 літри та атмосферний 6 циліндровий на 2,7 літри. Трансмісії на вибір 3 та 4 АКПП і 5 МКПП. Привід – фірмовий симетричний повний, який вмикався кнопкою зверху важеля КПП, або передній. Високий кліренс з регулюванням висоти кнопкою на передній консолі біля керма. Довжина становила 4511 мм, що на 31 мм більше за сучасний Crosstrek, для прикладу.

Subaru XT випускали до 1991 року, загалом було вироблено 98 918 автомобілів. А вже у 1992 році на заміну XT  випустили Subaru SVX, про яку ми писали тут.

Випуском цієї моделі Subaru однозначно зробили технічну революцію, показали світові, що Subaru йдуть наввипередки із часом у втіленні технічних та дизайнерських рішень, пропонують своїм клієнтам справді сучасні та технологічні автомобілі. Цікаво, що відтоді минуло майже 40 років, а ці принципи залишись незмінні!

thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT door handles
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT
thumb-Subaru XT

Read also

all news