Літак Zero Fighter вироблявся компанією Mitsubishi Heavy Industries з 1940 по 1945 роки, але чи знали ви, що двигун, який лежить в його основі, був розроблений компанією Nakajima Aircraft, яка зараз відома як Subaru? Двигун мав назву – Sakae. До цього часу зберігся лише один літак Zero, що обладнаний оригінальним двигуном Sakae.

Літак Zero, був розроблений інженером Дзіро Хорікоші, на стадії прототипу був обладнаний двигуном Zuisei компанії Mitsubishi, але приблизно в той же час Nakajima Aircraft завершила розробку більш продуктивного та потужного двигуна Sakae. Тоді, після серії випробувань, ВМФ Японії прийняли рішення замовляти літаки саме з двигунами Sakae.

Після війни багато японського озброєння та техніки було знищено країнами-переможцями. Однак і зараз, практично через 80 років після війни, в Сполучених Штатах досі існує один літак Zero Fighter Model 52, обладнаний оригінальним двигуном Sakae. При цьому він зберігається в готовому до польотів стані.

Model 52 є частиною колекції Музею авіації "Літаки слави" в Чіно, Каліфорнія. Окрім нього тут в льотному стані зберігаються десятки літаків, які використовувалися під час Другої світової війни.

Під капотом Zero Fighter розташований радіальний дворядний 14-циліндровий двигун Sakae з повітряним охолодженням. За словами співробітників Музею, карбюратор, свічки та електричні деталі були замінені на нові, але основні деталі, такі як циліндр і картер відновлені оригінальні. За його добрим станом можна побачити, що за ним добре доглядають та підтримують.

Зіркоподібний дворядний 14-циліндровий двигун являє собою двигун повітряного охолодження з сімома циліндрами, розташованими радіально, що утворюють один блок, розташований у два ряди, передній та задній.

Робочий об’єм складає 27,9 літрів. Усередині кожного агрегату встановлено "семиногий" шатун. Довжина одного шатуна становить 280 мм. Кожен поршень важить 1,23 кг і має величезний діаметр циліндра 130 мм, і тим, хто звик бачити поршні в автомобілях і мотоциклах, його розмір здається на подив великим.

Коли Sakae заводиться від стартеру, яким його дообладнали в наш час, спочатку чутно сухий звук «ба-ба-ба-ба» і за цим з вихлопної труби виривається білий дим - машина оживає! У характеристиках зазначено, що злітна потужність складає 1130 к.с. при 2750 об/хв, але з оглядкою на його поважний вік, з дроселем треба поводитись обережно. Потужність дросельної заслінки обмежується на рівні 80% під час зльоту та 60% під час крейсерського польоту.

Nakajima Aircraft - виробник літаків, який випустив не тільки представлений тут двигун Sakae Engine, але і багато відомих винищувачів, таких як Type 97 Fighter, Hayabusa, Kaneki та Shippu.

Після війни компанія Nakajima Aircraft була перейменована на Fuji Sangyo, а штаб-квартира заборонила розробку та виробництво літаків. Тому компанія виробляла велосипеди, скутери і, зрештою, автобуси, але в 1950 році, з розпадом Дзайбацу, компанія розділилася на більш ніж дюжину компаній, кожна зі своїми заводами в своїх регіонах.

Проте з 1952 по 1953 рік п'ять найбільших компаній групи знову об'єдналися, і було створено компанію Fuji Heavy Industries Ltd. Для виробництва літаків. Поштовхом до цього послужило набуття права на ліцензійне виробництво одномоторного поршневого навчально-тренувального літака Т-34 "Ментор" американської авіабудівної компанії Beech Aircraft для Сил національної безпеки. Іншими словами, Fuji Heavy Industries відновила виробництво літаків раніше, ніж розпочала повномасштабне виробництво автомобілів.

Сьогодні аерокосмічний підрозділ SUBARU, окрім інших розробок, бере участь у виробництві деталей для пасажирських літаків. Компанія має досвід впровадження інноваційних технологій, таких як перше у світі використання вуглецевого композитного матеріалу в центрі основного крила, де Боїнг 787 потребує найбільшої жорсткості. SUBARU також виробляє гелікоптери за ліцензією американського виробника вертольотів BELL. Крім того, нещодавно в SUBARU повідомили, що компанія співпрацюватиме з JAXA, Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries, IHI та іншими в дослідженнях та розробці нового надзвукового літака.

Тож без зайвої скромності можна сказати, що авіаційні корені SUBARU вкорінені у їх автомобільному ДНК!

Більше про історію Subaru
thumb-Sakae Engine
thumb-Zero Fighter
thumb-Subaru Boeing
thumb-Sakae Engine
thumb-Zero Fighter
thumb-Subaru Forester

Двигун Sakae мав 7 циліндрів та робочий об'єм 27,9 літрів

Zero Fighter Model 52 - експонат Музею авіації "Літаки слави" в Чіно, Каліфорнія

Read also

all news