Subaru BRAT: сміливий експеримент від Subaru

Subaru BRAT (Bi-drive Recreational All-terrain Transporter) — це не просто автомобіль, а сміливий виклик традиційним уявленням про транспортні засоби. Ця модель стала унікальним поєднанням легкового автомобіля і пікапа, яке увійшло в історію не лише своїм дизайном, але й новаторськими рішеннями.

«Курячий» податок і пасажирські сидіння в багажнику

Однією з найцікавіших деталей BRAT є його задні сидіння, встановлені прямо… в багажнику. Це рішення було викликане необхідністю обійти так званий "курячий податок" (chicken tax) — 25% тариф на імпорт легких вантажівок до США, введений у 1960-х роках штатами у відповідь на європейські мита на американську курятину. Щоб уникнути класифікації як вантажівка, Subaru офіційно представляла BRAT як пасажирський автомобіль, додаючи ці крісла, які, до речі, були оснащені ременями безпеки та ручками для зручності. Незважаючи на це, вони викликали суперечки: з одного боку — незвична інновація, з іншого — обмежена практичність і безпека.

Ranchero і клас автомобілів «Ют»

BRAT часто порівнюють із Ford Ranchero, одним із перших представників класу автомобілів "ut" (утилітарні автомобілі), популярних в США та Австралії. Ці автомобілі поєднували легкову базу з відкритим вантажним відділенням, пропонуючи універсальність для роботи і дозвілля. Ranchero та його наступники, включаючи Subaru BRAT, приваблювали тих, хто шукав практичність пікапа в компактному форматі легкового автомобіля.

Платформа і дизайн

BRAT базувався на платформі Subaru Leone, популярного сімейного седана 1970-х і 80-х років. Передня частина BRAT майже повністю повторювала дизайн Leone, що надавало йому впізнаваний вигляд. Але головна відмінність — це, звичайно, відкрите вантажне відділення, яке стало візитною карткою моделі.

Повний привід

Subaru BRAT оснащувався системою повного приводу з трьома режимами:

Передній привід (FWD) для звичайних дорожніх умов, що забезпечувало економію пального.
Повний привід (4WD High) для помірного бездоріжжя або умов слизького покриття.
Повний привід з понижуючим рядом (4WD Low) для складного бездоріжжя.
Ця система була синхронізована, що дозволяло перемикати режими "на ходу", і забезпечувала передавання потужності як мінімум на одне колесо спереду та ззаду.

Перемикання відбувалось за допомогою окремого важеля, розташованого між ричагами кпп та стоянкового гальма.

Розміри і технічні характеристики

Габарити:
Колісна база: 244,6 см
Довжина: 430,1 см
Ширина: 163,5 см
Висота: 144,5 см
Дорожній просвіт: 22,6 см (з можливістю збільшення до 25,1 см)
Маса: споряджена маса 1052 кг.

Двигуни і трансмісії

Subaru BRAT оснащувався кількома варіантами двигунів:

·       1.6-літровий опозитний двигун (EA-71) потужністю 67 к.с.

·       1.8-літровий опозитний двигун (EA-81) потужністю 73-94 к.с. залежно від ринку.

·       Турбований 1.8-літровий двигун (EA-81T), доступний у пізніх моделях, з потужністю до 94-95 к.с.

Для передачі потужності на колеса використовувалися 4-ступенева механічна коробка передач або, пізніше, 3-ступенева автоматична трансмісія.

Під капотом також розміщувалось запасне колесо.

Витрати пального

Місто: 8,7 л/100 км
Траса: 6,5 л/100 км
Комбінований цикл: 7,6 л/100 км

Практичність і зручність

BRAT був оснащений низкою зручностей, які додавали комфорту водієві та пасажирам:

  • Асистенти допомоги водієві, зокрема Hill Holder для утримання автомобіля на підйомах.
  • Знімні панелі "Halo Twin Roof", які дозволяли відкривати частину даху для вентиляції або повністю знімати панелі.
  • По боках присутні сховані щабелі для зручності посадки пасажирів задніх сидінь.
  • Додаткова "циклопічна" фара для бездоріжжя, вона розміщувалась посередині радіаторної решітки за емблемою, яка відкривалась.
  • Кріплення для інструментів у вантажному відсіку.
  • Панель приладів мала шість основних індикаторів та давала водієві інформацію про всі системи автомобіля.

Subaru BRAT: унікальність і привабливість
BRAT — це більше, ніж просто транспортний засіб. Це уособлення сміливості Subaru й бажання вирізнятися на ринку та боротись за свого покупця. У той час, як інші японські виробники зосереджувалися на великих містах і відкривали величезні дилерські центри в США, Subaru робила в тому числі ставку на сільську місцевість, співпрацюючи навіть із заправками та господарськими магазинами. Модель BRAT була і залишається символом творчого підходу до дизайну та інженерії, який залишив помітний слід в історії автомобілебудування.

Дати виробництва: Subaru BRAT випускався з 1978 по 1994 рік. Ця модель була спеціально створена для ринку Північної Америки, але також експортувалася в багато інших країн. Цікаво, що машина вироблялась в Японії, але тільки для потреб експорту. Разом з тим на батьківщині BRAT користувався неабиякою популярністю і в статусі реекспорту повертався на внутрішній ринок, де теж мав певний об’єм продажів.

Обсяги виробництва: Точна кількість виготовлених автомобілів Subaru BRAT невідома, але оцінки вказують на понад 100 тисяч екземплярів.

Історичний факт: Президент США Рональд Рейган володів Subaru BRAT 1978 року випуску. Цей автомобіль зберігався на його ранчо поблизу Санта-Барбари в Каліфорнії, аж до 1998 року. Після реставрації цей BRAT було повернуто на ранчо, яке зараз належить Фонду молодої Америки (Young America's Foundation).

Концепт-кар і спадщина: У 1993 році Subaru представила концепт пікапа під назвою Suiren, який планувався як спадкоємець BRAT. Хоча Suiren не пішов у серійне виробництво, американський підрозділ Subaru у 2002 році випустив модель Baja — пікап, що частково продовжив ідеї BRAT.

Читати інші новини зі світу Subaru Читати про модель BAJA
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат
thumb-субару брат

Read also

all news