Початок STI

STI – це акронім назви Subaru Tecnica International, підрозділу, який спеціалізується на створенні спортивних автомобілів та участі Subaru в різних видах автоспорту.

Події, які згодом призведуть до створення STI відбулися в 1972 році, коли Subaru вперше взяла участь в ралі Southern Cross в Австралії з машиною, побудованою на базі моделі Leone. Потім у 1980 році в Чемпіонаті світу з ралі (WRC) Safari Rally, Subaru першими виставлять до змагань повнопривідний автомобіль - Leone 4WD.

Після серії щорічних змагань з 1980 по 1988 року японські повнопривідні турбовані машини з шістьма зірками на решітці здобули визнаний авторитет – настав час створити окремий підрозділ, який буде займатися подальшим розвитком спортивного напрямку бренду. Саме в 1988 році компанія Fuji Heavy Industries, так до 2017 року називалась SUBARU CORPORATION, створює Subaru Tecnica International Inc.

І STI одразу голосно заявляють про себе встановивши новий рекорд швидкості в заїздах на витривалість на дистанції 100 000 км. В січні 1989 р. під керівництвом Рюічіро Кузе команда STI з 24 пілотів на автомобілі Legacy проїжджає цю дистанцію за 447 годин та 44 хвилини (це майже 19 діб, безперервно!) із середньою швидкістю 223.345 км/год. Встановивши світовий рекорд швидкості, який Subaru будуть тримати до 2005 року.

Відео як це відбувалось можна подивитись за посиланням.

Змагання в Світовому Чемпіонаті (WRC)

Після дебюту STI у Safari Rally в 1990 році керівник STI Рюічіро Кузе націлився на Чемпіонат світу з ралі (WRC). Незважаючи на те, що вони мали неабиякий досвід з ранніх етапів, перемога прийшла лише за кілька років - на ралі Нової Зеландії в 1993 році, де команда STI на машині Legacy виборола тріумфальну перемогу. Наступного року команда STI змінила автомобіль і розпочала довготривалу гоночну кампанію Subaru Impreza WRC. Наступний успіх перевершив найсміливіші мрії – 2 місце в загальному заліку в 1994 році, титули серед виробників у 1995 і 1996 роках, а також приголомшливі 8 з 14 перемог у 1997 році, завершуючи видатним досягненням – Subaru стала першою японською компанією, яка вигравала титул серед виробників протягом 3 років поспіль. Цей успіх у перегонах назавжди підняв Subaru та STI до статусу знакових у світі ралі.

Корені Impreza STI

Вірні філософії «в неділю вигравай, в понеділок – продавай» STI в 1994 році випускають WRX STI. Створений на базі Impreza WRX, WRX STI приніс технології, перевірені в ралі, у маси – високопродуктивний двигун SUBARU BOXER з турбонаддувом у поєднанні з блоком керування міжосьовим диференціалом (DCCD) і симетричний повний привід Subaru.
В різних версіях з 1994 по 1997 рік будуть випускатися машини потужністю від 247 до 276 к.с.

Лімітовані версії STI

Після випуску першого серійного WRX STI компанія STI мріяла про більше, плануючи серію нових моделей з ще більшою потужністю. Першим втіленням цього бачення стала Impreza 22B STI, створена на честь перемог Subaru протягом трьох років поспіль в кубку конструкторів у ралійних сезонах WRC з 1995 по 1997 р. Усі 400 екземплярів 22B STI були розпродані протягом кількох днів. Тут ми писали про одну з цих машин.

Слідом за ним S201, потім S202, S203, S204, S205 і S206 – усі обмежені випуски, ексклюзивні моделі з найвищим доступним рівнем потужності, оснащення та якості виготовлення.

Панування у WRC

Завдяки 47-ми перемогам у світовому первенстві WRC, STI приніс Subaru більше перемог у ралі, ніж мав будь-який інший японський виробник того часу. Цей успіх у поєднанні з майстерністю таких пілотів, як Колін МакРей (чемпіон 1995 року), Річард Бернс (чемпіон 2001 року), Пітер Солберг (чемпіон 2003 року) і Тошіхіро Араї (2005, 2007 чемпіон групи N) зміцнив позиції Subaru та STI серед найбільш поважних брендів на ралійних подіумах.

Impreza: машина з гоночною ДНК

Impreza є одним із найкращих прикладів впливу гонок на розвиток серійних автомобілів. Розробка та дизайн серійної Impreza відбувались за прямими рекомендаціями від команди WRC. У справжньому стилі STI «пліч о пліч» створювались серійна і гоночна моделі Impreza. Не дивно, що серійні автомобілі WRX STI набагато ближчі до гоночних версій, ніж моделі будь-якого іншого виробника.

Нові виклики

Незважаючи на те, що 2008 рік став кінцем змагань WRC для Subaru та STI, це був початок нової ери гоночних викликів. STI розпочне своє підкорення асфальту в японській серії SUPER GT. У цій змагальній серії ідеали STI щодо впевненості водіння та надійний двигун SUBARU BOXER також виявилися ефективними, що призвело до гарних результатів для гоночних автомобілів Legacy та наступного гоночного автомобіля BRZ, які займуть 5 поул-позицій у сезоні 2013 року.

Ефективність STI

Створюючи «заряджені» автомобілі STI та окремі вузли і елементи тюнінгу STI, в компанії мають одну основну мету – забезпечити неперевершений досвід керування, відчуття потужності, контролю та філігранної керованості. Ця філософія ефективності, яку часто не помічають інші тюнінгові компанії, дозволяє автомобілям STI бути конкурентоспроможними проти значно потужніших автомобілів у змаганнях. І ці переваги приносять свої «дивіденди» скрізь. Ці ж принципи роблять серійні автомобілі Subaru безпечнішими та приємнішими для керування навіть у найсуворіших умовах. Це є ті речі, які виражені у слогані - «Насолода та спокій за кермом», які реалізовані в кожному Subaru.

Одне слово - Перемога

Після більш ніж десятиліття домінування у WRC компанія STI підняла ставки і вирішила  перевірити свою майстерність у складнішому випробуванні – 24-годинній гонці на Нюрбургрингу в Німеччині. У перегонах, де переважають лише найстійкіші автомобілі та водії, команда STI Nürburgring Challenge перемогла у 2011 та 2012 роках, здобувши перемоги в класі. Після невдачі в гонці 2013 року, де вони фінішували третіми, в 2015-му STI знову  досягла успіху, випустивши новий STI Nürburgring Challenge на базі серійного автомобіля WRX STI. Змагаючись проти найсильніших гоночних команд світу, перемоги STI у 24-годинній гонці Нюрбургринга є тріумфом для Subaru та їхніх фанатів у всьому світі. Про машину для перегонів цього року ми писали в цьому дописі.

Читати інші новини зі світу Subaru Повернутися на головну
thumb-Subaru Leone 4WD
thumb-Subaru Impreza WRX STI 1994
thumb-Subaru Impreza WRX STI S202
thumb-Subaru Impreza WRX STI S204
thumb-Subaru Impreza WRX STI S205
thumb-Subaru Impreza WRX STI S208
thumb-555 Subaru Team
thumb-image-240116
thumb-Subaru Impreza WRX STI 1994
thumb-Subaru Impreza WRX STI S201
thumb-Subaru Impreza WRX STI S203
thumb-Subaru Impreza WRX STI S204
thumb-Subaru Impreza WRX STI S207
thumb-Subaru Impreza WRX STI 2020
thumb-Colin McRae Subaru Pilot
thumb-image-240132

Read also

all news